:: togeder geder ::

Daisypath Friendship tickers

anakku bukan anakku



being a replacement teacher only for now. will end next week. its juz to spend my not-doing-anything-while-waiting-for-my-posting & also to gain experiences do that i can use it in the future..hicks! im teaching in smk belara, kuala terengganu. nk gi ke smk belara ni, kalu tak jem 20 minit je dari umah aku. tapi kalu jem, around 30-35 minit jugak la. satu lagi, sebab kene lalu kot pasar manir yang agak sebok kat situ. im teaching form 2, 3 and 4. form 2 advance class, form 3 towards the last class and form 4, the second and last class. ciusly its damn challenging teaching them. you know, pupils with different level and different habit in class. poning eden mlayan dorang ni! huhuhu. so here's some stories bout them. :)

form 2 arif.
this is the arabic class. consider as the first class out of 14 classes. in this 2 A, there are 9 boys only, out of 21 students. my boys are so damn hyperactive and talkative! *i think they really looks like me when im in school dolu2*..and the girls? ooh! they represent the gadis melayu terakhir giteeew! senyap2..lemah lembut.. ada la sorang dua yang ganas, tp most of them, like i mentioned above la. totally different from what i am dolu2 la..wahahahaha. semalam aku ajo dorang literature. tak de la ajor sangat sebab dorang dah belajo. so aku juz give exercises to them la. then 1 of them said, "teacher, kite lagi paham pasal sume cite ni bile teacher bagi exercise gini. dulu kite tak paham pon sume cite2 ni pasal nape." i was like...uh, TOUCHING ok! sebab aku rase, yeah...atlis i did something for them. terharu ko tau! :)

2A boys tgh wat keje *except si akim tgh bercakap*
girls yg kebetulannye terturn ke arah sane time ku capture pic ini
form 3 kreatif.
dah namenye kreatif kan? so korang bajet la. dorang MEMANG kreatif gile! sampai aku pon tatau nak cakap hape dah. 17 boys and 17 girls. 34 students NEVER be in class. paling2 ramai, if im not mistaken, 20 something la. mane dorang gi? uh! ku tanye2, ku soal2, rupenye, dorang ni gi wat lawatan tak rasmi ke kawasan sekolah. kejap2 meronda, kejap2 meronda. sampai ada few of them, bile dorang masuk klas, aku oleh plak tnye; "awak kelas mane? gi balik kelas awk!" skali dorang jawab dorang budak kelas tu. maunye aku x terkejut terkujat. laki dengan pempuan same je. jenis YB and MB blake. haih!

jangan ko percaye pada gambar yg menunjukkan kebaikan dorang ni! dorang tengah berlakon ni!

form 4 dedikasi. 
kelas ke 2. most of them can be consider as advance students la. tapi bile advance, lain plop pe'el prangai dorang. dorang sesangat suke menjawab. and dorang cam bergaye tau sume benda. tapi skali aku tanya, hah! x leh nak jawab pon ada. kengkadang geram jugak dengan lagak2 dorang yang agak eksen ni. agaknye sebab dorang expect dorang ni students harapan, jadinye begitulah.

aku bagi dorang keje, aku snap gambar dorang. yeah!!
form 4 mahir
kelas last in form 4. ni kelas kemahiran membuat perabot, juga dikenali sebagai kelas mpv. consist of 24 boys. mule2 aku tau aku kene hajor kelas all boys, cius takot! sebab u know, BOYS! bile masuk kelas dorang, walopon aku cm takot2 jugak dengan dorang, aku buat2 slambe je. takot bukan sebab pe. tapi takot sebab percakapan dan pandangan dorang pada aku, ada sesetengahnya, tak mampu aku pahami. cius takot gitu hokey! dorang ni, as i mentioned before, last class. so i kenot put high expectation pada dorang ni. dorang lebih kurang same cam my 3 kreatif. suke menjadi MB and YB. meronda2 kawasan sekolah itu biase pada dorang. aku kecian kat dorang ni. lagi2 pada some of them yang willing to learn tu. dorang nak blajo tapi tak mampu nak menerima apa yang di ajar. sabjek aku ni lagi la. bahasa inggeris. suruh dorang wat summary pon dorang tak mampu. sampai kene buat kotak2 utk measure how many words they should write. kecian sangat! aku tolong dorang setakat mampu. harap2, dorang ada dapat something dari apa yang aku ajor dorang slame ni.

the all boys class. ni aku amik gambo lepas dorang baru cat kelas dorang. warne baru tu kat belakang tuuuu~
i'll be with them until nextweek only. rase jugak tak sabo nak meninggalkan dorang sebab penat ko tau melayan keganasan dan kemalasan dan kehampesan dorang ni. tapi tipu la kalu aku kate, dorang tu tak terkesan langsung dalam hidop aku. sebab memang ada kesan. lagi2 my 4 mahir boys tu. coz they respect me so much even dorang tak bape nak pandai. maybe sebab dorang rase aku sporting moting kot..eceh! aku dah prasan ni! ehehe..papepon, aku arap, anakku bukan anakku sume ni akan jadi orang yang berguna di mase depan. amin!

ok bai!




0 juri awam:

Post a Comment