:: togeder geder ::

Daisypath Friendship tickers

janamdin mubarak anak bongsu!


dah lame tak menulis. walopon belog dah baru dan cantik, tapi tak sempat nak menulis dan merepek sebab bizi kemas umah. arini aku curi mase merepek jap. harini 28.8. beday si anak bongsu dalam femli haji din & puan zainun. muhammad nur khalis syafi dah cukup 7 tahun arini. sume orang wish kat die mase sahur tadi. die plak cam blur2 je. sebab mantuk sangat kot. makan pon sambil pejam mate. tapi habis jugak nasi sepinggan. hehehe.
introducing, KHALIS!
khalis ni, sebenarnye kalu ikot, anak yang tak di expect2. nape tak di expect? sebab mase pregnant kan die, umi aku dah 41. ingat after syadia, dah takkan ada adik lain. skali tup2, umi aku preggy lagi. terkejut oo aku mase tu. dah la aku tau mase aku kat plkn. huhuhu. and seriously mase aku tau umi aku preggy lagi tu, aku tak suke sangat2. bukan sebab ape, tapi mase tu aku pikir, my mom dah lebih 40. its dangerous for her and also for the baby. dah la mase tu aku banyak bace artikel pasal if preggy lewat2 gitu, chances untuk dapat anak sindrom down sangat tinggi. so aku takot la kan? satu lagi, aku tak bape time umi aku preggy sebab aku rase, aku dah besar. nape nak kene ada adik kecik lagi? malu tau, malu! i was 18 mase tu. and memang je aku tak puas ati. hahaha.*childish tought*

khalis mase baby
then, my mom safely delivered a damn chubby baby boy. gile besar mase die di lahirkan. 4.5 kg ok. tak tau la camne umi aku leh bawak 9 bulan dalam perut. hehehe. em, bile je tengok adik aku tu, ciusly rase epi gile! nak bagitau sume orang, :wei! aku dapat adik wei! adik aku besar wei! aku dapat adik!". rase suke tahap tak ingat dunia mase tu! padahal kan main ag mase mule2 tau umi aku preggy, tak suke. dah tengok adik, ilang sume rase tak suke tu. otomatik sayang! hihihi~
tembam kan?

bile dah kuor wad tu, time nak bagi name, krisis jugak. sebab tak tau nak bagi name pe. yang pasti ada muhamad kat depan and name last kene SY. SY is kinda trademark in our famili. umi dah listkan few names time tu. tinggal nak pilih je. and umi suruh aku yang pilih. rase TERhonour jap aku di beri keistimewaan gitu. mwehehe. yang aku ingat, antara name2 untuk yang terlist untuk dipilih are KHALIS, ADIB, ABID. tiga tu je aku ingat. then name belakang, umi aku cakap nak letak syafi. aku dah compius dah nak pilih name pe. tak mo pilih ADIB sebab mase tu, aku ada kawan yang name adib yang agak playboy. so kire aku takot adik aku jadi gitu la. ahahaha. *mintak maap adib!*..so last2 aku pilih khalis. bile gi daftar name, jadilah lah seperti yang aku mention kat atas. MUHAMMAD NUR KHALIS SYAFI BIN DIN. akan di panggil khalis, or sometime is or sometime aeh. nur tu sebab ikot adik aku no 3. ada nur. kan main panjang name adik aku, name abah aku totek je. ahaha~

mase die kecik2 dulu, if kuor jalan2, aku jarang dukung or pegang die. kau nak tau nape? sebab bile kuor and aku pegang die, sume mate2 tengok kat aku. tengok plak dengan pandangan semacam. slek je tengok aku. aku pon pikir, musti dorang ingat anak aku tu. musti dorang cakap."perghhhh, muda tol budak ni. tapi dah jadi mak." sampai ada pernah sekali, bile orang tanye anak aku ke? aku terus tak pegang die. wa sentap beb! wagagaga~

mulat and sexy!
then, khalis grew up. dari besar gedabak mase lahir, sekarang dah jadi kurus dah. die tak makan sangat. tak tau la nape.tapi if tnaye die sekarang nape die tak makan sangat, die senang je jawab, " aeh tak mo jadi cam syadia, gemok!". gelak je kami. kecik2 dah takot gemok. haisssh! sekarang khalis dah darjah 1. sebelom samoai birth date die ni, even dah darjah 1 pon, die slalu cakap die 6 tahun. so pagi tadi, time aku wish kat die, aku cakap la, "darjah 1 dah ish, besar dah la". dah sampai birthdate baru dikire masuk darjah 1. lawak la die tu. lagi satu, khalis ni, die agak pandai melukis. adik badik aku yang lain, hampeh wa hampagas la bab2 lukisan. tapi khalis ni tak. agak kreatif. kengkadang aku pon kagom tengok lukisan die. kire untuk 7 years old boy, hebat la die ni.
redi nak gi skolah
kire nampak la jugak bentuk dinasor tu. kalu aku, nangis meraung nak melukis segala bagai ni.

khalis ni kan, kalu ikot, anak bongsu la dalam femli aku. so kalu jumpe kawan2 abah or umi, tengok je die, dorang akan tanye, "ni anak bongsu la ni?", and parents aku akan iyakan. before2 ni, bile je orang tanye gitu, balik umah die mesti ngamuk. cakap die bukan anak bongsu, die anak umi and abah. ape lagi, kami bantai gelak kaw2 ler. die ingat bongsu tu name orang. memang lawak gile wei kalu kau tengok kestressan die bab tu. mwahahahahah~ tapi sekarang ni, sejak2 die dah sekolah, die dah paham. if orang cakap die anak bongsu and kami pon cakap die memang anak bongsu, die akan balas, "memang la. anak bongsu kan anak paling kecik." kire die dah tau la maksud sebenar bongsu tu. heeee~

muke bersemangat cari kuih raye *pic time raye tahun lepas*
khalis ni nak kate manje sangat takdelah. tapi die sangat2 keras. bukan keras bodi. keras hati. and suke ngamuk.kire panas baran jugak la die ni. if die majuk, perghhhhh, gile susah nak pujuk wei. kau kene banyak gile sabar nak melayan die. selalunye dengan aku if die majuk, mule2 aku malas nak melayan. sebab aku jenis cepat panas. kang aku pujuk die tak mu layan, panas membara je rase. so aku biar jela die majuk dulu. lame2 sikit baru aku pujuk. sebab aku rase bersalah jugak biar die majuk lame2. hohoho~

air mata seorang khalis. hohoho~
sekarang sebab die yang paling kecik kat umah, together dengan syadia, dorang la yang riuh rendahkan umah aku. ooh, sekali la dengan iman yang tak mature tu. :P tapi cius, bile di pikir2 balik, bodoh tol aku dulu. tak monye dapat adik lagi. tapi bile dah dapat, SAYANG oooo! time kat u, bile lame je tak balik, konfem aku gile. sebab rindu sangat2 kat dorang. heeee~

al ustaz nur khalis~
em, macam dah panjang aku merepek. nak stop dah. aku nak gi umah ayah ki aku lak. arini ada buke pose beramai2. dengan aunts, uncles and kazens sume. btw, before stop, nak wat ucapan sikit kat khalis. walopon aku tau die tak bace, tapi nak wat jugak!!

EPI BEDAY MY DEAR ADIK BONGSU! SEMOGA ADIK KAKAK PANJANG UMOR, DIBERKATI ALLAH AND SUKSES SELALU. WALOPON ADIK TAKDOP GIGI AND KURUS KERING LENI, KAKAK TETAP SAYANG ADIK SANGAT2!! muahhhhhhhhhhxxxxxx!! LEBIU KHALIS! *xoxo*
kakak yang comey, adik yang ensem. bwahahaha~
p/s: gambar khalis mase kecik nampak buruk sebab rosak kene banjir. gambar paling hot mestilah gambar paling last! ekekekeke~

ok, dah abis. tata!

0 juri awam:

Post a Comment