:: togeder geder ::

Daisypath Friendship tickers

karma yang mana sama sekali tak sama dengan kurma



ok. hapdet belog gaya malas ni, *konon slame ni aku rajin hapdet la.huhuhu*

karma. bukan kurma ye. kurma ni bulan pose banyak. tapi sekarang aku nak cakap pasal benda yang di panggil karma. karma tu pada aku, cam balasan buruk dan baik la kan? if kite buat baik tak kisah la pada sape pon, haruslah kalu ikot logik, kita akan dapat balasan baik jugak. and vice versa jugak la kan? kira kalu ko buat jahat pada orang lain, siap la ko. dapat balasan buruk la nanti. ngehehe.

aku ni, mungkin kuno. tapi aku percaya pada benda tu. aku rase, sekali kite buat baik pada orang, berkali2 orang akan buat baik pada kita. same cam kalu kita wat jahat kat orang sekali, berkali2 la orang akan wat jahat kat kite. *ok, point aku redundant! aaaahhh, lantak lah! malas nak delete!* yang penting, pepatah kita pon ada kate, buat baik berpada2, buat jahat jangan sekali. berpegang la anda pada pepatah itu. ada baiknye juga tau! *wink2*

ok. kat sini aku macam nak cakap pasal aku la. everytime aku nak wat sumting kan, aku  cam jenis yang pikir banyak jugak la. serabut habis wayar2 dalam kepala hotak aku ni dok pikir. thats why la kot ramai yang cakap aku ni jenis complicated & cerewet. hacks! nasib ko la kalu ko kene layan aku yang gini. :P back to the topik, aku ni tersangat ka takut if aku wat sumting bad, aku akan di balas dengan sumting bad. balasan Allah ni cepat je kalu nak kene kan?

aku rase, bab2 karma ni, yang paling aku takut is about relationship aku dengan orang2 di sekeliling aku. tak kisah la femli ke, kawan ke, kekasih je. sume2 la. let say la, aku ada hubungan gitu2 dengan sumone, then aku rase, for some reasons, aku takleh go on dengan die, aku tersangat la takot nak tinggalkan die terkapai2. sebabnye? sebab aku takut, one day, if im with sumbody, sumbody else i mean, that sumbody may leave me. kire karma la tu kan? tinggalkan sumone so nanti kene tinggal. padan muke ko! kang dapat balasan gitu gak! *monolog*..oooh! im so damn kuno! & im so damn percaya benda tu! YE!

dan aku caye, if ko tak di karmakan dalam masa terdekat, mungkin ko akan terkarma *ada ke istilah ni? uh, gasak lah!* dalam masa tak terdekat. yang penting, aku rase, ko akan kene benda same yang ko buat kat orang. tu yang aku rase la. maka aku rase, kesimpulannya, tunggu jela kekarmaan itu ye? what u give,u get back bebeh!

gambar yang konon2 related dengan topik kali ni
well, korang2 yang bace entri ni leh kate aku ni, kuno wa pelik wa ntah pape wa tak mature wa hape ko merepek ni cik dida syuhada ooi! jeng la hotak ko ni! tapi this is what i feel about thing called karma. korang rase lain? tak macam aku rase? ok, takpe je. aku tak marah pon. benda ni kan atas pegangan individu. aku mengamalkan kebebasan berpendapat kat sini. ko tak suke bace pasal ni, mintak maap la ye. tapi ni belog aku kan? so takpelah aku nak tulis pepon kan? hicks! layaaaaaaaaann~

ok tata!


0 juri awam:

Post a Comment