:: togeder geder ::

Daisypath Friendship tickers

and i say GUDBAI!


huahuahua..*gelak jahat dulu seround*..nape aku gelak jahat? sebabnye, last day aku kat smk belara ni, sungguh la best. tak buat hape2 pon. i mean, tak masuk kelas pon. sepatutnye today is a very hectic day. sebab ada 5 mase stret. dr kol 11.10 hingga kol 2.30. tapi, di sebabkan all students kene attend ceramah ihya ramadan kat dewan sekolah, start kol 11 smpai dorang balik, jadinye, aku takde klas la! wahahaha..ku bahagia~


tapi ada la jugak terkilan sebab tak dapat jumpe the students for the last time. tak sempat la nak mintak maap dengan dorang atas kekejaman aku pada dorang slame ni. huhuhu. takpelah. dorang maapkan dah kot. aku kejam pon, tak la cam hitler tu. heeeee~ ada la jugak few students datang jumpe aku untuk mintak maap and say few last words. sedey la jugak sposen. lepas ni tatau la bile lagi bleh jumpe. memang la cam, dekat je umah ku dengan sekolah ni. sebab dalam ganu gak kan. tapi if takde sebab kukuh, takdenye aku saje2 nak datang berjalan2 kat sini. aku kan malas. hihihihi~

papepon, being in smk belara banyak ajo aku new things. especially how to control classes yang belakang2. sekolah ni buat aku sedar tentang hakikat sebenar pelajar2 kite., hakikat sebenar life sorang guru, hakikat sebenar kehidupan dan hakikat sebenar rutin harian guru2 di sekolah. ko ingat jadi cikgu senang ke? keje sikit? tak banyak cam mereka2 yang keje hebat, e.g doctor, engineer bagai tu? ko salah. cube la pegi tengok bilik guru mane2 sekolah sekalipon, buku penuh oo di atas meja dorang. mase aku praktikal dulu, life aku takde la cam sekarang. mase pratikal, ajor 10 mase je seminggu. jadi ckgu ganti ni, sampai 24 mase seminggu. so bile dah btol2 jadi ckgu nanti, tak ler aku terkejut beruk if di beri 20 mase lebih. huhuhu.

ni gambar contoh je. meja cikgu2 kat smkl belara lagi banyak buku and takde plastik tu. tp gini la gambarannye. heeee~
lepas menjalani kehidupan sebagai guru di smk belara ni, barulah aku tau, BUKAN SENANG NAK JADI CIKGU. tapi takpe. aku takkan back off dr bidang ni coz i believe, THIS IS WHAT I WANT TO DO and THIS IS WHAT I LOVE TO DO.
muke bahgia leh ngajo. aku la ni. hahahahahaha~
last but not least, tengkiu to smk belara for giving me the oppurtunity to be part of u, and also for giving me new experiences! thanx jugak buat sume warga sekolah ni yang banyak membantu aku, tak kire secara langsung or secara tak langsung. TENGKIU ALL!! ^.^

ok dah. tata!


0 juri awam:

Post a Comment