:: togeder geder ::

Daisypath Friendship tickers

GROW UP la manusia!

emo logo
EMOnye aku sekarang ni!

kau kenape ea? kau kenapa? arrrrgggghhhh!!! aku sangat tak paham dengan kau! kenapa kau ada masalah bile kau tengok orang lain hepi? kenape kau perlu jadi orang yang nak menghalang kehepian orang lain tu? kenape kau susah hati bile orang lain hepi? ooh, sebab ada yang lagi susah hati dari kau bile orang lain tu hepi ea? eh, GROW UP la manusia! jangan la bodoh sangat! cube la kau pikir, ape yang jadi tu, bukan kau yang kontrol. tapi Allah! Allah yang tetapkan bende tu jadi gitu. aku cius la tak paham dengan golongan kau yang pada aku sangat la bodoh bile cube nak halang pe yang Allah takdirkan, Allah tetapkan. kau sape? kau tu manusia biase je ok. MANUSIA!

kenapa la kau tak leh nak pikir bende yang jadi ni adalah dugaan dari Allah untuk kau? mungkin Allah nak uji kau dengan bende ni. dah slame ni kau anti sangat. sekali bende ni jadi kat kau. kan bagus kalu kau anggap bende ni ujian, dugaan dan cabaran. orang kan selalu cakap, "BENDE YANG KITE TAK SUKE TU LA KITE DAPAT". hah! hamik kau! kan kau dah dapat pe yang kau tak suke tu. manusia woi! cube la pikir camtu. so tak la kau sakit jiwe and tak lah kau buat orang lain sakit jiwe jugak! hakdisssssshhh!

sometimes kan, aku rase nak sangat pergi mengadap muke kau and cakap, "BOLEH TAK KALU KAU TERIME BENDE YANG JADI NI AS QADA' AND QADAR?" aku tau kau tu bukan lah cetek agama sampai tak paham ape tu maksud qada' and qadar. kenapa la untuk alasan yang bodoh amat tu, kau nak halang kehepian orang lain? kan ke tu tunjuk yang kau memang BODOH sebenarnye? adoi! cius la aku rase bengang dengan kau sekarang ni. sebab alasan bodoh tu, ada hati yang merana, ada hati yang derita and ada hati yang terseksa. oh, hati kau pon same? really?? rase benda tu sume? yela. tu sebab kau tu KERAS HATI! takmo terime ape yang jadi ni dengan redha. PADAN MUKE KAU! U CIUSLY DESERVE THAT MAN!


and kalu kau tanye aku kan, which i know u wouldn't, tapi aku nak jugak cakap, aku NAK SANGAT tengok, APE YANG KAU HALANG TU, JADI KENYATAAN! biar padan dengan muke kau! biar kau terlopong dengan ape yang jadi! biar kau gile nak time hakikat tu! biar kau rase yang kau tu sebenarnye memang tak mampu nak kontrol bende tu! hah! rasekan! padan muke! padan muke! padan muke! *cakap sambil tunjuk2 kat muke kau*

dah la. penat plak aku rase dok memaki hamun and memarah2 cenggini. tapi takpelah. at least aku dah luahkn sikit sakit hati aku ni. tak ler aku gile dok pendam pasal ni kan? hohoho~ papepon, nah doa aku! KHAS UNTUK KAU!

YA ALLAH YA TUHAN KU, KAU TAU APE YANG AKU INGINKAN BUAT HATI2 ITU.  MAKBULKAN PERMINTAAN AKU NI YA ALLAH. MAKBULKAN PERMINTAAN AKU INI. AMIN YA RABB AL AMIN.

doa dengan sesungguh hati

by the way, mintak maap sangat sebab entri ni sedikit, eh, tersangat emo. sebab mase aku tulis ni, aku memang tengah bengang yang amat. sedih pon ada. geram lagi la ada. ciusly im sorry pada yang terasa bile bace entri ni. tapi memang aku nak tuju pada KAU pon dengan ucapan, plez GROW UP dude!

ok, dah abis. tata!

0 juri awam:

Post a Comment