:: togeder geder ::

Daisypath Friendship tickers

IF im NOT

IF you are not a teacher, what would YOU be?

mari anak2. kite belajor eybisi
erk?? huaaaaa....~ ciusly aku tatau nak jawab pe bile di tanye soklan tu. kalu aku bukan cikgu, *walopon aku memang la bukan cikgu secara rasmi lagi sekarang ni*, tapi ciusly aku tatau pe aku akan jadi if im not gonna be a ticer. aku nak jadi ape wei IF aku tak leh jadi cikgu?

kalu time skolah2 dulu, first ambition aku bukan la cikgu. dulu KOYA nak jadi doktor ni! hahaha~ gelak kat diri sendiri. belajor main2, ada hati nak jadi doktor. deng! memang la tak tercapai cite2 aku tu. so, bile dapat result spm yang gile gempak tu, terpakse la tukar cite2. hukhuk~ nasib baik la aku leh proceed dengan second ambition aku tu, being a teacher of course.

Young woman doctor
doktor hot! yang pastinye bukan aku la. hehe
lepas spm amik dip. kos yang menuju ke arah jadi cikgu cikgi jugak. 3 tahun dip, sambung degree. also dalam kos yang bertujuan menjadikan aku cikgu bile lepas aku abis belajor tu. 4 tahun belajor. survive dengan dunia belajor nak jadi guru ni. bile di TOTAL kan tahun aku belajor, 7 tahun wei! lame kan? haih! memang la kalu aku dapat amik doktor, dah leh jadi doktor aku ni. haks!

so, after 7 years learning on how to be a teacher, i ciusly DONNO what would i be IF I CANT BE A TEACHER. kawan2 aku, ada je yang even amik course cikgu ni, tapi tak jadi cikgu pon. not even lecturer. cam NABIHAH kawan aku tu. 7 tahun gak amik kos yang same dengan aku. dari dip sampai degree. tapi tak jadi cikgu pon. ciap sekarang jadi editor cum writer kat gempak tu! kagom aku! memang gempak lah bihah ni!! tapi aku?? uh! aku memang tatau dowh! *tibe2 cakap kl*..rase cam, "ooh, kalu aku tak dapat jadi cikgu, patheticnye diri aku ni!"..

aku rase la kan, IF aku tak jadi cikgu, aku RASE, aku jadi housewife or housedoter KOT. takde la aku kate aku ni hebat sangat nak jadi gitu. sebab aku rase, tak senang jugak nak jadi surirumah ni. hari2 kene pikir nanti nak bagi femli makan ape, arini nak masak pe. takkan la lauk same everyday kan? tapi even untuk jadi surirumah tu, aku pon tatau la aku ni leh ke tak jadi gitu. sebabnye, surirumah tu cam wat keje same je everyday. i mean, kemas umah, masak, lipat baju, jemur baju, things like that. aku bukan ape, aku takot aku bosan  buat keje same je everyday. uh! buhsan tuuu...! weeeeee~

Revolusi Bisnes Suri Rumah..
ooh, takde la aku bergaye gini if aku jadi housewife pon.
hah! tibe2 teringat. if aku tak jadi teacher, aku nak buke nursery yang jage baby lah! macam syok je. ari2 dapat main dengan baby. *imagine tengah main dengan baby*...bestnye! baby2 mesti comey. bestnye! bestnye! bestnye! *tepuk2 tangan sebab suke sangat*


baby? best!
ada gaye tak? heeeee~
ramai budak2..suke!
blatih tidokan anak. hicks!
jadi hauswife ke, tokey nursery ke, tu cume IF aku tak dapat jadi cikgu. sebab tak pernah pikir secara cius pasal IF tak dapat jadi ckgu tu. sebab berharap akan dapat jadi cikgu lah dah sebab aku belajor bidang tu. eh, banyak plak sebab. aaaah, papepon kirenye, sekarang ni, the point is, AKU HARAP AKU BOLEH JADI CIKGU! coz nanti tak ler aku kene pening2 pikir aku nak jadi ape. huuuuu~

ok, aku dah malas nak merepek panjang2 lagi. sebab tibe2 aku macam blur. korang2 kat luor sane tu, IF korang terbace entri ni, doakan la aku jadi cikgu ye? AMIN! tengkiu korang~ ehehehe

ok, dah abis. tata!

0 juri awam:

Post a Comment