:: togeder geder ::

Daisypath Friendship tickers

kenapa aku MESTI rase gitu?


kenapa each and every time aku nak masuk kelas tu, aku MESTI rase down yang amat sangat? padahal baru nak masuk 2 minggu aku keje sini. and baru few times aku masuk kelas tu. tapi sungguh la, aku MEMANG rase down bile nak masuk kelas tu. kenapa aku MESTI rase gitu? kenapa? kenapa?  *meroyan*

frust tak tertonggeng aku rase sekarang ni!

bile dah masuk, MEMANG tahap keDOWNan aku tu terserlah nyata lah! kenape? sebabnye budak2 dalam kelas tu tak mo belajor pon. ok, FINE if dorang cakap dorang tak mo belajor and cikgu dorang before ni tak amik tau pon pasal dorang. tapi yang aku tak leh tahan is, dorang tu RUDE sangat lah! korang tak mo belajor, suke ati korang lah! dah nasihat, dah suruh tapi tak nak buat. tapi jangan lah RUDE gile! tau lah aku ni juz replacement teacher, tapi TEACHER jugak ok! haissssh!

bile dah kuor dari kelas tu, agak susah untuk mood aku back to normal. kire cam agak terEFEK la dengan all those things yang jadi dalam kelas tu. cius aku pon tak mo terEFEK gini ni. yelah. sape yang nak kan? tapi i CANT help it! aku rase nak nangis je bile kuor dari kelas tu. tapi setakat ni belom menangis lagi la. juz ada feeling2 gitu je. *fuh, nasib baik. kalu tak, malu jew*

ok, aku tau this is what we call as CABARAN and DUGAAN as a teacher. nak mendidik bukan senang kan? aku tau and aku paham bende tu. cume as MANUSIA BIASA, aku sumtime takleh nak kontrol pe yang aku rase tu. feeling DOWN tu datang dengan sendirinye. maybe jugak aku rase gitu sebab aku cam FRUST dengan keTIDAKMAHUan budak2 tu untuk belajor. ye. aku tau kite takleh nak expect sume budak same, sume budak ada feeling nak belajor rajin2 and bukan sume pikir dorang nak berjaya. ye. aku tau tu. tapi as their teacher, sikit sebanyak op coz la aku ada expectation yang dorang ni good students where they come to school to LEARN! thats why la rase down bile aku tak mampu buat pape untuk ubah what they have been now! frust kau tau!

dulu mase aku ngajo kat sekolah before ni, aku rase that school dah teruk. and memang tak dinafikan sekolah before ni agak teruk in term of disiplin. but, when im here now, aku rase sekolah ni laaaagi teruk! bukan lah aku kate all the classes gitu. disiplin? ermm...haih! memang la NOT all of the classes gitu. kelas2 yang belakang je. tapi dah aku ajor kelas belakang tu, memang la aku terefek dengan all these things. dulu kat sekolah lame, aku ajor kelas belakang jugak, tapi students aku ok la la jugak. tak gini. oh, maybe budak bandar and budak luar bandar yang jadi FAKTORnye. budak luar bandar, kampung sikit kot. tu yang still dorang rase hormat tu. nak rude pon, rude yang ntah pape and cam bodoh2 je. haish! aku pon TATAU la pe nak cakap! tak mo la discriminate dorang. tak baik gitu kan?

by the way, mesti korang dok kate, masalah kecik gini pon nak heboh? well, aku bukan nak heboh. bukan jugak nak kecoh2. ape yang aku buat sekarang is juz mengEXPRESS my feelings je here. juz meLUAHkan ape yang aku rase sekarang ni. and by doing this, i hope i have enough courage to be with them till the school holiday come. HARAPnye lah! papepon, sekarang ni, ni lah aku!
-
-
-
-
-

p/s: entri di tulis dalam bilik guru. lepas je kuor dari kelas dorang. *nasib aku satu kelas je arini*

ok, dah abis, tata!

0 juri awam:

Post a Comment