:: togeder geder ::

Daisypath Friendship tickers

KENAPA?

aku tengah takde kelas sekarang and tibe2 aku rase nak merepek yang bukan2 lagi. kalu ni aku nak merepek pasal benda yang ntah pape jugak. benda yang aku tak bape paham nape leh jadi gitu. and benda yang aku tak paham is:

KENAPA sorang LAKI or sorang PEREMPUAN boleh buat kau PUTUSkan hubungan dengan your significant others?

ok. mungkin tak semua orang alami benda tu. mungkin ada orang yang berCINTA, tak putus pon hubungan dengan sape2. hubungan yang aku maksudkan kat sini is, hubungan dengan kawan, dengan femli or dengan someone yang dulunya, (before kite ada pakwe or makwe) adalah orang yang rapat dengan kite. lain orang kan lain pengalaman dorang. kau mungkin tak memutuskan hubungan dengan sape2 sebab kau dah ada pakwe/makwe tu. tapi mungkin kau yang lain ada pengalaman putus memutus ni. and aku SANGAT tak paham nape benda tu boleh jadi gitu.

aku tak paham, kenapa sebab seorang lelaki or seorang perempuan, KITE putuskan hubungan dengan orang2 yang hadir dulu dalam hidop kite. aku cakap berbelit ea? tak paham? ok. aku bagi contoh. pasal kawan la. kalu femli tu, berat sangat nak mereka2 pasal tu. aku MALAS. ahaha~ ok. let say, kau kawan aku. walopon aku tak rapat dengan kau, tapi kire aku leh la join kalu melepak2 dengan kau tu. contohnye secara mendalam gini, dulu kau kapel dengan lelaki tu. aku tau kau kapel dengan die tapi aku tak pernah nak amik tau pon hubungan kau macam mane dengan die and aku tak kenal die. aku just tau kau and die kapel. THATS IT. tuptup, setelah sekian lame tak dengar cite pasal kau, tibe2 aku terdengar cite yang kau dah break dengan die. then, aku plak, setelah seberapa lama kau putus dengan die, secara tak sengaja TERkenal ex kau tu. kenal, kenal dan kenal sampai la the interval part where, tibe2 aku dan lelaki tu berhubungan lebih dari kawan biasa. walopon aku dah elak, tapi benda tu tetap jadi. walopon aku dah lari, tapi die tetap datang. and then, kau dapat tau. kau tak serang aku sebab dah kapel dengan ex kau. YE. bagus gitu. tapi kau terus buang aku dari hidup kau. kau putuskan semua hubungan yang kite pernah ada. kau tunjuk kau benci aku dengan care kau boikot aku. sape2 je yang sebut pasal aku depan kau pon, kau terus shut down. kalu dulu kat pesbuk kite fren, kau terus delete aku dari jadi fren kau. kalu dulu kau balas mesej aku bile aku mesej, sekarang kau senyap sesenyapnye bile dapat mesej aku. its like, u NEVER know me and i NEVER am you friend. so, KENAPA sebab sorang lelaki, kau PUTUSkan persahabatan kite yang dah bertahun2 tu?

kat atas tu contoh je. mintak maap la sebab terpanjang pulak bagi contoh. weeeeee~ papepon, dari contoh aku tu, kau paham tak pe point aku sebenarnye? point aku is, aku tak boleh nak paham sangat la nape perlu jadi gitu. kenapa kau tak paham bahawa semua tu dah di tetapkan Allah? ok. mungkin ada yang akan kate, "alah, bukan ex kau yang kene rampas by kawan sendiri. so kau tatau la camne perasaan tu". YE. aku tau and aku paham benda tu. aku tau kau mungkin terseksa tengok kawan kau sendiri yang loving-muving dengan ex kau, dengan orang yang pernah kau sayang. YE. kawan kau tu sangat teruk. tapi pada aku, still kau takleh salahkan die 100% atas ape yang jadi antara die dengan ex kau. mungkin die dah sehabis daya elak, tapi dah di tetapkan jodoh die dengan ex kau, die dah takleh tolak kan? em, mungkin kau perlu mase untuk terima hubungan kawan kau dengan ex kau tu, tapi jangan la sampai kau buang die. boleh tak gitu?

kalu di tanye pada aku, aku rase benda tu agak bodoh la. benda tu macam tak patot jadi pon. kau kenal kawan kau dulu dari lelaki tu kot. ah, aku tatau nak explen camne. tapi if di tanye pada aku, kalu kau kapel dengan ex aku pon, aku takkan buang kau sebagai kawan aku. YE. mungkin hati aku pedih, jiwa aku parah, sakit and menderita tengok kau dengan ex aku gitu. aku mungkin senyap dengan kau for a while mase aku mule2 tau kau dengan ex aku ada something2 supaya aku leh berfikir and tenangkan hati sendiri. tapi, aku pegang bahwe if die bukan untuk aku, pasti ada yang lebih baik untuk aku. and untuk die, mungkin kau adalah yang terbaik. PERCAYAlah, kalu kau kawan aku, tak kire la kau baik and rapat gile dengan aku or kau cuma kawan2 biasa je dengan aku, aku TETAP akan cari kau balik. aku TAKKAN buang kau dari hidop aku. sebab? sebab KAU KAWAN aku!

aku cakap gini, maybe la sebab tak kene kat aku kan? YES, i know. aku tak rase benda tu so senang jela kan aku cakap gini?and aku pon berharap benda gini takkan kene kat aku. tapi all these repek2 aku ni, from my view je. ni ape yang aku rase pasal benda ni. kalu kau punya pandangan lain, takpelah. tu kau punya pandangan. remember, LAIN ORANG LAIN PANDANGAN kan? bende ni maybe simple and tak perlulah nak di serabutkan kepala dok pikir, tapi yang penting kat sini, aku memang masih tak paham KENAPA sorang LAKI or sorang PEREMPUAN boleh buat kau PUTUSkan hubungan dengan your significant others?

kalu kau ada jawapan, kau boleh bagi jawapan kau tu kat aku so that aku leh renung and pikir and paham nape benda tu jadi gitu.

**btw, contoh kat atas tu is contoh je. heeee~

ok, dah abis. tata!

0 juri awam:

Post a Comment