:: togeder geder ::

Daisypath Friendship tickers

NURSE tak bertauliah

my ayah ki *grandpa* was admitted to the hospital two days ago sebab sakit uluran. *aku tatau pe sakit uluran tu dalam bahasa standad.sorry for that*. on the day that he was admitted, aku x sempat gi tengok coz aritu ada meeting sampai kol 4.30. balik umah aku dah pancit gile dah. so yesterday aku gi la lawat die with my mom and the keciks. time tu, kat hospital ada my dad, my aunts, cik ani and ma and my kajen, emi.

mase aku sampai tu, boleh dikatakan my ayah ki dah kuor dari bilik bedah about 4 hours dah. die dah conscious cume tak leh bangun lagi. baring flat je takot muntah. so tengok2 die and then my dad nak balik umah coz dah tired dari pagi jage. also my kajen and ma. my mom and keciks balik with my dad. so tinggal la me and cik ani. jage ayah ki dulu before my dad n ma datang balik untuk tido situ.

mase aku tunggu ayah ki dengan cik ani tu, ada la few things yang jadi yang bagi pengalaman baru kat aku as NURSE tak bertauliah ni. lawak pon ada rasenye.hehehe~

1- aku di tugaskan oleh cik ani aku untuk basuh GIGI PALSU ayah ki aku! i was like, WHAT??? cius terkejut. geli pon ada gak rase mase tu. tapi aku cekalkan hati and wat je. geli jugak mase mule2 basuh tu. ciap berus gigi tu ok! time aku dok berus gigi tu, aku gelak je dengan cik ani aku. lawak wei! first time aku gosok gigi sambil gelak tak hingat dunia. kalu tengah berus gigi betol, kau ingat kau leh wat gitu? hahaha~ and mase aku tengok ayah ki aku pakai gigi tu, aku cius teruja and kagom! huahuahua~

ni contoh je ok. tapi cam gini la ayah ki aku punye tu. heee~
2- ayah ki aku pindah bilik time aku jage tu. dari bilik 4 orang ke bilik 2 orang. mase tu, aku jadi poter. angkat barang and tolak 1 rak tu. rak tu memang la beroda and bilik yang ayah ki aku ditukarkan tu tak lah jaoh dari bilik asal, tapi peh, seksa gile menolak benda tu. sebab roda die gile. aku tolak sikit, die asik ke tepi je. aku tolak lagi, die tersangkut2. terpakse la aku jadi poter dengan penuh kesabaran. agak lame nak menolak bende tu. berpeluh ketiak aku! ceh!
ni pon contoh je. my ayah ki punye wane kuning.  tapi lebih kurang gini la bentuknye.
3- ada pakcik yang dok sebelah ayah ki aku dalam bilik berdua tu tak memasal bagi ceramah kawen2 and keje kat aku. die tau tunang aku orang kelantan, terus die kuliah kat aku pasal orang kelantan. macam2 la die kate. aku sengih je dengan niat, "tak baik prejudis gitu. insyaAllah tunang aku baik and terbaik untuk aku." and bile die tau aku cikgu ganti, and bakal cikgu insyaAllah, die bebel2 pasal keje plak. senyum jela aku. orang tua. sakit plak tu. sabo jelah! heeee~

4- aku rase penat gile jadi NURSE gitu. tu baru kejap. i mean, aku baru jage my ayah ki tak sampai sehari. tapi dah rase letih gile. sampai umah dah kol 11 lebih sebab gi anto cik ani aku dulu. balik terus mandi and semayang isyak and gayut kejap and pancit! peh,penat~ camne la agaknye nurse yang berhari2 and berjam2 keje tu ea?

jadi nurse untuk sehari pon cukuplah.
so, kat atas tu antara pengalaman yang aku dapat setelah sehari di hospital semalam. arini insyaAllah pegi lagi if aku tak pancit bile balik dari sekolah. heee~ SEMOGA MY AYAH KI CEPAT SEMBUH. AMIN! korang tolong DOAKAN jugak ea? tengkiu!

my ayah ki yang menahan kesakitan akibat opret. MAY U GET WELL SOON. amin!
ok. dah abis. tata!

0 juri awam:

Post a Comment