:: togeder geder ::

Daisypath Friendship tickers

WEDDING CHECKLIST kami

hyeeeeeeeee!! ^___^

arini saya nak cite pasal wedding checklist kami. bile dah tunang, mestilah pikir pasal wedding plak kan? so bile pikir pasal wedding, haruslah ada wedding checklist. takot2 la tertinggal pape. kan3? tapi frankly speaking kan, wedding checklist saya ni, rasanye taklah complete sangat. sebab bile terpikir pasal satu benda tu patot ada, baru add. heeee~ jom servey wedding checklist saya!

ni bukan wedding checklist saya. ni curi dari pakcik gugel je. hihihi~
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

~ AFDA WEDDING CHECKLIST ~

akad nikah
date (25.6.2012) *done / mase (after asar) *done / tempat : (umah saya di ganu) *done

sanding
date (26.5.2012) *done / masa (11am-5pm) *done / tempat (umah saya di ganu) *done

tandang
date(28.5.2012) *done / masa (11am-5pm) *done / tempat (umah die di kb) *done

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

1. kursus kawen
- she *done
- he *done

2. HIV test
- she
- he

3. permohonan nikah
- she 
- he

4. tok kadi / juru nikah

5. jewels
- gelang for she
- cincin for he

 6. akad nikah (tema putih hitam)
- baju nikah bride + groom *in process
- veil *done + tudung bride
- sampin + songkok groom *done
- mekap bride *done
- kasut bride + groom *done
- catering *booked

7. sanding (tema pink + green / white)
- catering *booked
- pakej pelamin *done
- meja makan beradap *done
- doorgift
- banner

8. tandang (tema krim)
- pakej tandang *booked

9. photographer  for akad nikah + sanding + tandang *done

10. videographer for akad nikah (sendiri) *done

11. kad kawen 

12. hantaran she to he (11 dulang)
- sirih junjung
- kek
- buah
- coklat
- manisan
- kasut
- kemeja
- set perfume *done
- kain pelikat *done
- pulut kuning
- jam tangan

13. hantaran he to she (11 dulang)
- sirih junjung
- kek
- buah
- coklat
- jam tangan
- set perfume
- tafsir Al-Quran *done
- handbag *done
- kasut *done
- kain pasang *done
- manisan

14. deco hantaran she to he
- bakul hantaran *done
- lace manik 
- bunga 
- torn paper

15. mehndhi / inai

16. bilik pengantin
- set katil + tilam + almari + meja solek
- langsir *done
- hiasan bilik

17. baju pengapit 
- for she
- for he

18. baju untuk femli
- perempuan (cari kain + tempah)
- lelaki (beli)

19. honeymoon pakej
- langkawi
- date
- hotel
- transport

20. life as wedded couple
undecided!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

haaa.. tengok lah wedding checklist saya. takde lah complete mane kan? sebab rasenye, nanti mesti ada perubahan lagi. tengok pada budjet yang saya ada la. if budget kurang, terpakse la di cut something less important dari checklist ni. and if ada rezeki lebih, mungkin akan ada add on la dalam list ni. kirenye, boleh lah di katakan bahawa, sebarang perubahan dalam wedding checklist ini adalah bergantung pada bugdet kewangan saya. sekian. hahahaha~

and bile di tengok pada checklist ni, macam SANGAT banyak lagi bende saya tak setelkan. oh. oh. *gelabah*.  bile dah gelabah, terus stres. nanti mule la nak streskan incik tunam plak. hahaha. hobi tu. btw, bile tengok the daisypath kat atas belog tu, rasenye saya dah MEMANG PERLU work this checklist out! nanti makin dekat, makin kelam kabut jadinye. oohhhh DUIT, sile lah turun dari langit! =.=

ok, dah abis. tata! 

4 juri awam:

cik.mila said...

uik!..carikan pembuat inai tuk aku jugak..hahah

cikdidasyuhada said...

hihihi..nnt aku tnye2 kwn aku..

izaFiza said...

halamak.bila dah wat list baru nmpk byk mende lg i tak settle.sob!

cikdidasyuhada said...

huuuuu~ list i ni, raseny so far, yg ni la yg tercomplete. tela i brani publish. kalu x, jenuh nk mengEdit2..huuuu~ bnyk lg x wat? same la kite.huhuhu~

Post a Comment