:: togeder geder ::

Daisypath Friendship tickers

MALUnye ooi!


ohayooooookk! 

eceh! pepagi bute dok ohayokk kat orang. takde keje la tew! heeee~ e, di pagi yang hening lagi bening ni, tibe2 terdatang lak idea nak menaip. so, taip jelah. kali ni kan, saya nak bercakap tentang something out of topik kawen sikit lah tapi pasal diri saya jugak. 

saya ni sejak azalinye, MEMANG terkenal sangat2 dengan sifat OUTSPOKEN, TALKATIVE, KECOH, KEPOH and LOUDSPEAKER. dulu kalu bercakap tu, jangan korang harap lah nak tengok saya ni cakap gaya gadis melayu terakhir. cakap main bedal je. tak puas hati bagi je! tak suke sound je! kalu gelak dengan kengkawan, mak aiih! memang mak2 yang tengok, CANCEL niat nak wat jadi menantu. hahaha~ saya memang jenis yang kalu bercakap, berjam2 pon boleh cakap. ada je topik saya nak cakap. kalu bab kecoh and kepoh, saya la tu orang anda cari! zaman2 sekolah dulu pon, cikgu2 memang mengenali saya sebagai sorang yang sangat banyak bercakap! sampaikan ada sekali tu, time adik saya no 2 tingkatan 1. die satu sekolah dengan saya dulu. time tu saya dah habis belajor dah. die balik cite kat saya ustazah yang ajo die name ustazah maimun. saya punya lah excited mase tau tu, sebab ustazah tu pon ajor saya mase tingkatan 5, then saya cakap la kat adik saya. "abang, kalu ustazah tu masuk lagi, cakap la kak kim salam. kalu die tanye sape kak awak, cakap la syuhada *name skema zaman sekolah* kelas 5 al-qalam tahun lepas tu". so, esok tu bile adik saya balik, die cakap kat saya, "abang cakap dah kat ustazah tu. ustazah kejut. die kate, syuhada kakak awak?? tak seswai langsung! awak bukan main pendiam. die banyak mulut gile! lain je personaliti". adoyai! sengih sengsorang saya bile adik saya cakap gitu. nampak sangat lah saya ni memang terkenal dengan keTALKATIFan saya, kan3? yeeehaaa! kirenye , boleh dikatakan, saya ni memang OTAI la! hehehe~

tapikan, sejak dua menjak ni, ntah cam ne ntah, saya berubah jadi pemalu. pemalu pulak bukan sikit2 je. adoi, malu gile ooi! haaa, tapi bukan selalu saya jadi pemalu gini. malu saya yang melampau2 ni, datangnye time saya jumpe femli in laws saya je. heeee~ tak tau la nape. ok. mungkin sebab tak biasa lagi dengan dorang. lagipon, baru beberapa kali jumpe dorang. before tunang 2 kali. mase tunang sekali. lepas tunang 2 kali. hah! baru 5 kali saya jumpe femli incik tunam saya ni. tu pon jumpe tak complete sangat sebab adik2 die kadang takde pon time jumpe tu. tapi awat la aih saya jadi pemalu gile time jumpe femli incik tunam ni? saya gi umah die baru 2 kali. after tunang tu la. tiap kali gi umah die, saya TETIBE rasa kaki saya cantik sangat. so saya dok tilik je kaki saya tu. lepas tengok kaki cantik tak, saya kire cukup tak jari kaki saya. pahtu tengok plak, eh, potong kuku belom ni? kalu dah potong, eh, tersenget plak potong kuku kaki. adoyaaaaii! saya jadi PEMALU sangat sampai asik nengok kaki sendiri je! 

saya la ni. biru jadi muka sebab malu sangat. yeeehaaa!

bercakap? huuuuu~ memang sore saya terus jadi sore emas time jumpe femli in laws saya tu. sayang nak kuorkan sore, takot emas berlian jatoh. hahaha~ cakap pon rasenye boleh kire bape patah perkataan. abis tu ape saya buat time jumpe femli incik tunam?? em. em. em. saya jadi MODEL IKLAN GIGI. sebab asik dok sengih je. bile ma cakap, jawab sepatah. sengih. bile abah tanye, jawab sepatah. sengih. bile adik2 incik tunam bertanye. jawab sikit. sengih. minum air sengih. tengok femli incik tunam dok bercakap. sengih. tengok incik tunam?? laaaagi saya sengih! hahahaha~ last sekali saya gi umah incik tunam, after kenduri kawen kawan saya. mase tu lagi lah.dah la gi sengsorang. tak macam mase mule2 gi umah die. dengan femli. huuuu~ incik tunam siap mesej onda dat lagi, ejek saya cakap saya tak bercakap pon. padahal selalu dengan die, rasenye cair taik telinge die sebab dok asik dengar saya bercakap. hahaha~ bile balik dari umah die tu, my would be adik mesej. cakap "sero nok suko tengok kak tadi. malu jah. dok sengih jah sokmo. pah guano nikoh ekgi kak? ". *rase nak suke tengok kak tadi. malu je. dok asik senyum je. abis tu camne lepas nikah nanti kak?*. kau gelakkan akak ye dik? hah! kau tak tau, akak nebes amat la time tu! hilang terus kate2 akak. tak tau nak cakap pe. bese lah. depan mak mertua katekan. otomatik kot akak kau ni jadi tersopan and termalu. lepas nikah nanti?? hahaha~ tak tau nak cakap la tu. tapi yang pasti, bile malu akak hilang, jenuh la korang dok dengar akak bercakap. hehehe~

so, sekarang ni kan, saya nak tanye, CAMNE NAK HILANGKAN MALU SAYA YANG MELAMPAU2 tu? saya nak buat2 bese je dengan femli in laws saya tu. tak nak malu2 sangat sebab nanti kan dorang terkejut plak bile tengok saya ni memang suke bercakap. tapi rasenye dorang tau saya memang jenis bercakap banyak. em, adakah sebab saya tak biase lagi dengan femli incik tunam, maka sifat kemaluan, eh, sifat pemalu saya jadi teroverdos? saya bukan sengaja pon panggil malu tu haaa. die yang menggedik2 datang kat saya. atooi! takotnye saya! takot if malu ni terbawak2 sampai lepas kawen. tapi rasenye, tak mungkin kot. saya kan otai. kan3? hehehe~

how to stop being shy with them?? adoi!
last but not least,

mari kite malu kerana mau itu sebenarnye berharga!
*bace ni, terus saya nak kekal jadi pemalu lepas ni*. heeee~

ok. dah abis. tata!

2 juri awam:

izaFiza said...

hahaha.kelakor la mu..tp btol gak.aku pn amik msa yg sgt lama utk serasi ngan famili beliau.skrg pun segan jugak.sob.jadi tiada tips la utk mengelakkan rasa malu.heee..

cikdidasyuhada said...

heee..serasi tu insyaAllah serasi. tp malu lebih la mslhnye ni. mgkin sbb baru ag kot. x bese dgn situasi gini. huuu.. ingt nk bg tips td. hehe..x pelah.buat mase terdkt ni, tengok jelah kaki ku yg cntik tu. hahaha~

Post a Comment