:: togeder geder ::

Daisypath Friendship tickers

mane lebih sesuai?

salam sume!

harini saya dah mood ok sikit. frust sebab ni semalam dah gone with the sleep. tapi semalam termimpi jugak la pasal baju tu. ades, taknak pikir dah pasal tu. nanti sedey. heee~

ok. topik harini pon pasal pakaian jugak. bezanya, kali ni bukan pasal pakaian pengantin. tapi pasal pakaian yang lebih sesuai untuk di pakai di rumah mertua. cepat je pikir nak pakai pe kat umah mertua kan? kawen pon lambat lagi padahal. hahaha~

bukan ape. tadi dok sembang2 dengan umi.then tibe2 terkuor topik berkait bende ni. tu saya jadi terpikir tu. ape nak pakai bile kat umah mertua nanti ea? saya rase ada beberapa choices la.

1. berbaju kurung
berbaju kurung di rumah mertua? ada je yang buat. sopan je kan bile berbaju kurung di umah mertua. nanti mesti mak mertua cakap, alahai, comeynye menantu aku. lemah lembut je. ayu gitu. dok umah pon pakai baju kurung. sopan budak ni. ha, kan sejuk hati kalu mak mertua cakap gitu kat kite. kan2? hehehe~ 

alahai, sopan!
comey tak:? seswai tak? hihihi~

2. berkain batik + bertshirt
 paling common yang boleh kite tengok kat malaysia ni, is berkain batik and bertshirt. tapi kalu saya nak kene pakai kain batik, aduh! masalah jugak tu. sebab saya tak reti pakai kain batik. ok. bukan lah langsung2 tak reti. boleh je nak pakai. tapi tak konfiden la. rase kalu pakai, 15 minit kemudian mesti kene betolkan sebab kain yang belah dalam akan terkuor. maklumlah, saya kan otai. ngehehe~ so saya rase, saya dah kene start belajo pakai kain batik! nanti kalu tak pakai selalu pon, mungkin sekali dua kene pakai kain batik kat umah mertua saya tu. kan ma cakap menantu aku ni tak reti pakai kain batik ke? konon orang bando sangat la tu. *imaginasi diolog ma. mintak maap ma. hahaha*

alahai, bergaye sakan la saya kat kat umah mertua kalu hari2 pakai gini. hahaha~

My Image
ni konfem abah saya kejo dengan parang kalu pakai gini kat umah mertua

care yang terbaik kalu nak berkain batik adalah seperti makcik2 ni. kan3?

3.  berbaju blouse + skirt
agak2, selesa and seswai tak kalu dok umah mertua, pakai baju blouse and skirt camni? ke nampak gedik?

cam terlebih sopan pon ada kan? hicks!

4. berbaju kelawar
haaa, ke nak pakai baju kelawar? sebab saya ada tengok ex rumet saya dulu, time die balik umah mertua die, die pakai baju kelawar. katenye senang. bebas nak gerak. baju tu pon takde la menampakkan bentuk badan. cume lengan jela pendek. tapi baju ni memang besar la. exrumet saya kate, selesa sangat pakai baju ni. 

kalu nak pakai baju kelawar, yang cam gini ok dah.

meletop i kalu pakai gini uools!

kalu pakai yang gini, mencari maut namanya ni

5. bertshirt + seluor panjang
tapi saya rase, yang paling senang and seswai untuk budak otai cam saya ni ialah bertshirt and berseluor panjang. rasenye lagi bebas kot nak bergerak. tak yah dah nak pikir pasal betolkan kain yang nak terlondeh. tshirt and seluor pon, of coz la dah saiz diri sendiri, kan2? 

tshirt lengan pendek + seluor panjang/ trek

tshirt lengan panjang + seluor trek/ panjang
*kasut tu exclude. tu gmbo baru blk joging. hehe*

so, antara keempat2 pilihan di atas, walopon saya tak kisah yang mane satu, tapi saya rase saya more to no 5. tapi adakah pilihan saya tu seswai? korang rase camne? 

yang penting, jangan pakai gini kat umah mertua. sangat tak seswai hokeh!




ok. dah abis. tata!

4 juri awam:

Madly Mad said...

Salam, dengar khidmat vendor di terangganu murah. betul ke?
Anyway salam b2b 2012. b2b dari pahang.
salam perkenalan dari kejauhan.
oh, ive linked u...hope x ksah.
selamat berkongsi tips menarik!


truly,
Syakilla

Epa Zarifa said...

adoi, xterfikir pulak ye? agaknye pakai sua pjg dgn t shirt kot..haha

cikdidasyuhada said...

syakilla, boleh la,. kalu nak compare dengan harga vendor kt luor, memang murah la. tapi kene pndai cari jugak. salam perkenalan, thanx sudi lawat blog buruk kite ni..:)

epa, haaa, dah kene mule pikir tu.hehe..kite pon rase suor dgn tshirt je sng..

εїз Cik Fasya εїз said...

bgs dida da pk..hee

kalu fasya g umah bakal FIL,mmg gamble jek.sua pnjg,tshirt jah..mak dia ade bg kain batik,tp fasya da btaw awal2 yg fasya xreti nk pakai..;p

Post a Comment