:: togeder geder ::

Daisypath Friendship tickers

adik ooh adik..


semalam saya kuor jenjalan dengan adik2 saya yang kecik 2 ketul tu.

adik is

pakai baju raye nak gi majlis raye sekolah

dan adik cha

ni pon pakai baju raye. dah same tone dgn langsir la adik ni. hahaha


mase dok drive tu, tetibe adik is tanye, 

"kak, zaman umi abah dulu kelabu ke?"

saya macam sangat la blur. ape yang kelabu? tetibe je kuor topik kelabu ni. then dorang berdua kencang je dok bincangkan topik KELABU tu. sorang kate gitu sorang ag setuju. bile yang sorang ag bagitau gini, sorang ag plak sapot. pening saya dengar perbincangan dorang yang tak berapa saya paham tu. so saya tanye adik2 saya tu.

"adik, ape yang kelabu? tak pahamlah"

adik cha pon jawab.

"ala, adakan. kang zaman dulu tu sume kelabu. betol ke?"

saya tanye lagi. 

"yang kelabu tu ape? orang ke gambar ke cite ke makanan ke ape?"

then adik is jawab.

"orang dengan sume benda la. betol ke mase zaman umi abah dulu kaler kelabu?"

ok. mendengar je jawapan adik tu, terus la saya gelak sakan.

"nape adik kate orang zaman dulu tu kelabu?"

adik is jawab.

"sebab adik tengok cite p.ramlee tu sume orang kelabu2.pokok pon kelabu. umah pon. makanan pon kelabu. matahari ke darah ke, sume kelabu."

saya gelak lagi for the second time before saya explenkan pada dorang bahawa file di cite zaman p. ramlee dulu tu takde kaler. bukan sebab bende tu sume takde kaler. bukan sebab bende sume tu berkaler kelabu. hahahahaha~

hadoiiii... adik ooh adik. rupenye selama ni dorang dok ingat zaman dulu kale tu sume manusia berkulit kelabu. pokok ke makanan ke sume benda lah wane kelabu. hadoi..! memang bantai gelak sakan la saya semalam. cite kat umi and asben. dorang pon gelak sama. asben saya ciap kate, "boleh plak dorang terpikir soklan gitu. kite dulu takde pon terpikir nak tanye gitu kan?"

yes asben. budak2 zaman sekarang ni memang advance. and selagi kite tak jawab, selagi tu la dorang akan bertanye. tanye sampai dorang puas hati. so b ready la dengan soklan anak2 kite nanti. *tetibe meyelit bab anak. keskeskes*

ok. dah abis waktu persekolahan. nak balik dulu. babai!

0 juri awam:

Post a Comment