:: togeder geder ::

Daisypath Friendship tickers

second honeymoon day 2

day 2 for our second honeymoon tu sebenarnye jatuh on hari raya aidiladha. 

so bangun pagi and terus get ready nak ke masjid. kami solat raye kat masjid upm kampus bintulu. ramai jugak jemaahnye. mostly bebudak yang blajo kat situ la. and i met one girl ni. dari semenanjung and datang bintulu teman asben die braye cam saya juge. ada la jugak kawan sementara tunggu nak sembahyang raya tu. hehe~ mase dengar takbir raye, hari rase SAYU gile. biaselah. beraya jaoh dari femli kan. sdikit sebanyak mesti rase jugak lainnya. tapi sayu sedey sume tu hilang bile turun masjid and nampak suami tengah tunggu. ALHAMDULILLAH. tahun ni, dua2 raya saya dapat beraya dengan suami. 


selamat hari raye korang.! 

lepas solat, balik umah jap. then gi beraya di umah kawan suami saya. kak gayah namenye. die memang orang sane. so raye bersama femli la die. kat sane kami breakfast nasi ujan panas. then sembang2 dengan kawan2 suami jap. mase tengah sembang tu, mak kak gayah datang. salam dengan die and die terus masuk bilik. saya pikir mesti makcik ni dah penat layan tetamu. rupenye, die kuor balik bersame dengan perfume dan tanye anak die tu, mane pengantin barunye. *saya dan suami lah tu*. dan kemudian, kami pon berbau semerbak wangi sebab kene sembur dengan perfume by makcik tu. terkedu gile mase saya kene spray tu. suami saya pon same. then saya tengok suami dan suami tengok saya sambil sengih2 penuh makne. hahahaha. masuk kete memang kete bau semerbak harummmm. kak gayah cakap memang budaya kat sana cam gitu. pengantin baru akan di sembur dengan wangi2an. mungkin sebagai simbolik untuk mengharumkan rumah tangga yang di bina tu kot. *hahaha.saya pepandai je wat spekulasi. tak tau pe maksud sebenarnye. ekekeke*


the petang tu kami ke miri. 2 hours perjalanan. dah sejam setengah baru terpikir nape la tak bawak paspot. kalu tak mesti leh gi brunei. ruginye..!! huuuu~

mesti ada gambo dalam kete. hakhakhak


kami sampai kat miri around kol 6 petang dah. kat miri tu, suami bawak saya gi the grand old lady. tempat tinggi yang nampak pemandangan bandar miri tu. then kami tunggu sunset. peh..! feeling terus brubah jadi jiwang2 sebab dapat tengok sunset dengan suami. gedik pon cepat je datang. hahaha~


budak temok..!!


montel. montel. montel

saya memang suke posing pelok tiang. kuikuikui

the view
*makcik mane ntah tu. terjadi model lak dalam pic ni. hahaha*

mari menuju sunset


langit yang cantik gile..!
*ignore je tiang dan pemeloknye*


dating dengan suami memang best.!


subhanallah. cantik amat.!

the HERO of my life

berbackgroundkan sunset. :)
*botol ribena menspoilkan keromantikan lak. hahaha*

feeling2 romantik dengan cinta hati

lepas tengok sunset, kami ke merdeka raya mall. tengok wayang. ni first time tengok wayang bersame as suami isteri. jaoh oo datang tengok wayang. kat miri tu. haha. tengok cite resident evil yang latest tu. time kat dalam cinema, saya terperasan gelang kawen saya takde. ya Allah, mase tu memang dah nak nangis. dalam kepala dah pikir macam2. tapi nasib baik suami saya jumpa balik gelang tu. jatoh kat parking motor ondaway masuk mall. memang rezeki saya lagi la gelang tu. mungkin orang tak perasan sebab tak tengok bawah. lega gile kot bile dapat balik.! tak jadi nak nangis. ekeke~

balik tu cari makan. banyak kedai tutup. so last2 beli kfc je. sadis tol. tak dapat makan nasi. hahaha. tak dapat makan nasi pon jadi sadis. memang patot la kau gemok syuhada ooi..!! 

k la. nanti hapdet lagi. nak balik dah.! babai..!

0 juri awam:

Post a Comment