:: togeder geder ::

Daisypath Friendship tickers

review #12 : kek kahwen

sampai part makanan lagi.! nampaknye arini update bab makanan jela. yumyumyum..!

so as tertulis kat tajuk, maka saya akan mereniew pasal kek kawen saya.

kek kawen saya tu saya tempah dengan mi amor bakeries. dua2 kek, untuk majlis potong kek dan untuk letak atas hantaran saya tempah dengan akak ni. tau pasal akak ni from my skulmate. and mule2 tu cam bese la. jadi polis dulu. siasat abis2. haha

awal gile saya booking dengan akak ni. around 2 or 3 months before majlis sebab date saya nak kawen tu ramai orang nak kawen juge. so kene rebutlah. hehe. 

saya mintak akak zaimas tu buat kek according to design saya. yang untuk time potong kek je. yang kek letak atas hantaran saya ikot design yang akak tu dah pernah buat. *sebab malas nak pikir dah. hahaha*

ni kek saya bagi suami saya

red valvet di hiasi buah-buahan

yang kek potong mase sanding 2 tingkat. 10" and 8". chocolate moist with ganache and strawberries.

baru kawen lalala~

cantik kek kami kan?

tema kaler kek untuk dipotong adalah pepel. sebenarnye kan tema majlis saya pink pepel. tapi last2 jadi pink putih. so kek tu cam lain sikit la wanenye. tapi takpe. no hal. nampak la cam timbul sikit wanenye kan? ekeke. design die saya suke sangat! hehe. design tu di inspirasikan dari majlis kawen spupu saya, kak arah.

semangat jek nak potong kek

amboi.! sampai terpejam mate makan kek. heee

muke hubby saya semangat je suapkan kek kat saya

potong kek sikit.

 3 bijik kek dengan harga rm190. taktau lah bagi korang yang bese beli or buat kek, rase mahal harga tu. tapi saya puas hati. yang penting boleh dapat cam saya nak. hehehe~

erm, ada cite lain juge pasal kek kawen ni. nasib baik kek kawen saya ni tak ditergunakan kat majlis orang lain. akak tu sesat. tapi sesatnye ke majlis kawen juge. die cite kat saya die dah nak pacak tiang kek tu tapi teringat nak cakap dengan saya dulu. so bile bagitau orang umah tu, dorang kate pengantin bukan name dida tapi sumting with DA too. then akak tu cakap la tersilap umah. tengok banner memang salah umah. rupenye pengantin tu dok tunggu kek kawen juge. haish, nasib baik akak tu tergerak hati nak beramah mesra dengan pengantin. kalu tak, tak berkek kawen la saya. hahaha

kek dari akak ni ni memang best..! sepupu2 saya yang kecik sume berebut2 nak makan kek yang di potong mase majlis tu. nasib maksu saya dah simpan untuk pengantin yang bizi gi outdoor time tu. weee~

** tetibe craving for kek secret recipes bile taip entri ni. gulp..!

0 juri awam:

Post a Comment