:: togeder geder ::

Daisypath Friendship tickers

cicakgirl?


arini nak bongkar satu rahsia pasal diri saya. femli members dan asben dan kawan2 yang sangat rapat dengan saya tau la pasal ni.


warning : JANGAN GELAK..!


apekah rahsia saya tu? dan kenapa cicakgirl?

the secret and the reason is saya saaaaannnngaaaat tidak suka dengan getah pengikat tu. ala, getah yang wat lastik cicak tu. yang ni ha.





memang sejak saya kecik saya tak suke sangat dengan getah tu. Ada dulu skali masa saya kecik lagi, around 9, 10 years old camtu, abah belikan saya makanan yang di bungkus guna getah tu. bile saya nak makan, saya mintak abah bukekan pengikat tu tapi abah taknak and suruh saya buka sendiri. Saya sampai menangis2 sebab kene buka tu. siap mengamuk2 kot. Merajuk taknak makan and last skali abah juga bukekan ikatannye. baru lah saya makan. Hehehe.


Masa kecik saya tak suke. Sekarang pon saya tak suke. cume sekarang saya dah macam boleh kontrol sikit la kegelian saya ni depan orang ramai. tapi memang sampai sekarang kalu ada plastik yang di ikat dengan getah tu, saya takkan buke. Sanggup tebuk kat bawah. Keji tol kan? Hahaha. tapi ni la kebenarannya. Kalu saya tengok getah tu merata2 atas lantai, saya sampai rase takleh pijak lantai tu. jangan la suruh saya gi kat tempat yang ada getah2 tu sebab saya memang takkan gi. nak pegang getah tu memang kene berlapik.





mohon JANGAN sesekali suruh saya pegang bende ni mase banyak2 gini.

kenapa?

ntah. saya takde sebab kukuh. yang saya tau, saya rase geli la dengan getah tu. saaaaaangaaaattt geli yang memang geli gileeee...! tak dapat di gambarkan dengan kate2 la geli tu. in fact mase saya gugel cari gambar getah kat atas tu tadi, bile je kuor gambar getah tu and saya tengok ada banyak jenis, meremang bulu roma kat tengkuk. rase geli sangat tengok. padahal bende tu bukan kotor pon tapi saya takleh la.


dan cerita pasal cicakgirl ni, ada kawan satu universiti saya dulu, bile die tau saya tak suke getah2 ni, one day tu, die saje je bawak getah tu dan baling kat saya. warghhhhhhhhh..! memang menjerit sakan la saya. rase nak menangis pon ada. tapi die gelak je. cissss...! kejam betol buat gitu kat saya.! sobsobsob.


kadang2 tu, saya try jugak pegang getah tu. tapi bile pegang je mesti saya baling merata2 sebab saya rase geli. lepas tu gi basuh tangan gune sabun siap. haha. saya manusia pelik.!





kenapa ada manusia boleh pegang bende ni dengan selamba dek jek? camne dorang pegang ye? geli la wei.!


dan kenapa dorang boleh wat gini..?? warghhhhhhhhhh....!!









dan yang paling geli sekaliiiiiii



camne ada orang leh tak bende alah tu kat leher?? oh no..!! tengok pon dah geli..! eeeeee...!


tapi ooh. walopon saya geli pada bende alah ni, tapi jangan ingat saya tak main lompat getah mase kecik2 dulu. febret game tu. cume kalu saya main, saya akan pastikan saya pakai suor panjang. if pakai suor pendek, bile terkene je getah tu kat saya, memang otomatik bulu meremang dan saya akan sapu tempat kene tu dengan tangan or kain. macam nak bagi hilang kesan la. padahal bukan ada kesan papepon. terok betol perangai.!






nasib la mase saya belajar kat upm, kalu beli air tu, dorang ikat camni.





guna tali so saya takde masalah langsung bab beli bende2 kene ikat sebab takde la saya geli. hehe.


tapi kan, hakikatnye saya lahir di terengganu. kawen dengan orang kelantan. and kat pantai timur bungkus makanan or air or pape gune getah. so TERPAKSE la saya redhaaaaaaaaaaaaaa dengan bende ni. tapi kengkadang tu rase nak gi dok kl je bile geli saya melampau2. hukhukhuk. dan kengkadang tu saya akan dera manusia2 di sekeliling saya untuk buka ikatan2 tu. hohohoho.


by the way la kan, saya tak tau the specific reason for this. i dont know why this is happening to me. but i just dont like having any relationship and connection with it. haha. adakah ini satu fobia? tapi yang saya bace setakat ni, tak  jumpe lagi fobia berkait bende ni. ke bacaan saya masih tak mencukupi? kalu ada sesape tau, leh tolong gitau saya tak? nak menambahkan ilmu pengetahuan am katenye. hehehe.


awak2 sume tu, ada ke yang same peel prangai ada masalah cam saya ni? jom share.!


ada ke yang gelakkan saya bile baca entri ni? TAK BAIK tau! *majuk*


** kalu tak silap saya, kazen saya sarah pon ada masalah geli2 gini. kalu tak silap la. and kalu info saya tu tak silap, adakah ianya kerana kami lahir bulan 10 and orang lahir bulan 10 takot getah? erm, mungkin kah? mungkin kah? 



7 juri awam:

shazlea shayla @ maria said...

aduk kwn maria pon ade fobia yg sama mcm dida. exactly d same. tp xsure la die lahir bln brape

cikdidasyuhada said...

Ye ke? Ramai juge ye ada masalah gini. Ingt kite sorang. Hahaha. My kazen said its called rubberphobia. Try tnye kawan tu die lahir bln bape. Kot la same bln dgn kami yg pelik ni. Hahaha

Biskut Merry said...

Haha kelakar la dida ni :)

cikdidasyuhada said...

Bukan buat lawak. Hakikat ni. Hehehe

noriece said...

Mcm dini..okeyyyyy...

cikdidasyuhada said...

dini x suke gak ea kak? yey..! geng!!

Anonymous said...

yes,sama seperti saya...sejak kecil smpai sekarang...adakah husband n family dia leh trima kalau kita ada phobia ni??isau jgk nk kawin...hehe...

Post a Comment