:: togeder geder ::

Daisypath Friendship tickers

i miss melaka dan rakyat merlimau.!


tadi saya godek2 external. then tergodek la bahagian melaka. then i realize,

OH MY GOD..!!

i MISS this place so muchhh...!!!! i also MISS the people kat merlimau.!!!!

3 bulan dok sane. for my practicum. dari mac 2011 hingga jun 2011. before gi practicum cari umah sewa dulu. punya la susah nak cari. last2 kami menyewa rumah pakcik roomate partner practicum saya. rumah sewa kami tu kat serkam. this was the house.




and this was me and my housemates. 



and rumah kami ada 3 bilik. one room for each of us. ada 2 toilet. 1 dalam bilik satu kat luar. rumah tu kosong je mase kami mula2 sewa sebab rumah baru. rm300 a month. so setiap sorang kene bayar seratus. api air barang dapur kire lain. oleh sebab rumah tu kosong, terpakse la kami angkut barang dari upm ke serkam. barang bilik sendiri bawak. then saya bawak dapur gas. ee bawak mesin basuh and su bawak peti sejuk. kire setiap orang menyumbang la. alhamdulillah. rumah kami di kire complete la even takde furniture sume tu. untuk makan sehari2 selama practicum tu, kami masak sendiri je. ee dan su tukang masak. saya bab kemas rumah je. heee. wikend kuor gi ayer keroh shopping barang dapur. dan alhamdulillah, saya dapat housemates yang same jiwe. hehehe.

ruang tamu

laluan dalam rumah

bilik ee dan tandasnya

bilik su

bilik saya

toilet di luar

ruang dapur


tinggalkan dulu bab rumah sebab now, i would like to introduce the school. kami kene practicum kat smk abdul rahman ya'kub. dalam 20 minit dari serkam. kami gi sekolah dengan cik TAJ saya la. hehe. this is the school.






bile dah gi lapor diri, dapat la kelas masing2. setiap sorang ajar 2 kelas je. saya ajar 2 ehsan dan 4 beta. then masuk kelas. frankly speaking, saya sangat nervous mase mule2 masuk kelas. yela. first time nak ngajo budak beso. budak luor lak tu. tapi manage la to be in front of them. 


first week was damn tough for me. hari2 balik nangis sebab tak reti nak kontrol kelas. lagi2 4 beta tu. mentang2 la kelas depan, prangai sorang2, cam bagos je sume. *4 beta 2011, ticer kutuk awak sume ni. hahaha*. sampai ticer terpakse buat luahan hati and almost cry depan dorang. baru la dorang ok sikit. budak2 2 ehsan plak aktif gile. and saya memang ada masalah nak berkomunikasi with the 4 chinese girls at the back and the indian boys and girls tu. 

BUT

as the time flies, i managed to get used to them and im able to control them. walopon not 100%, tapi lega la sikit. cume ada la budak yang bawak masalah kat saya. nanti saya cerita sape budak tu dalam entri lain. hehehe. 


perkara yang paling saya ingat pasal practicum di melaka was on the teacher's day. sempat la kami sambut teacher's day kat sekolah tu. then, my 2 ehsan boys and girls called me to their class. and the almost made me cry with this. *i cried actually but i covered it. bwahahaha*











with 4 beta








then kami ada sukaneka for the teachers.





tapi saya main netball je. yang lain tak main. hehe. main netball lawan cikgu2 veteran tapi kalah. malu jek. hahaha.

 




and these were what i got from them.





to my 2 ehsan and 4 beta 2011, 

ape kabau korang sume? ingat ticer lagi tak? ticer rindu korang sume. sumpah.! rindu sangat.! tapi takde mase lagi nak gi sane. sobsobsob. ticer doakan semoga korang sume baik2 saje. semoga sume berjaya. aamiin.


banyak sebenarnye yang berlaku kat melaka ni. nanti lah saya update sikit demi sedikit. sebab nanti panjang sangat entri ni. heee. its been 1 year and 8 months since i left melaka. sumpah rindu gile nak gi sane. tapi tak tau bile dapat gi sebab sekarang dah keje. tapi masih menanam harapan yang one day nanti saya akan mampu ke sana dan jumpe anak2 saya ni sume. doakan hasrat saya termakbul. aaminn.!


nak tengok something tak? 


ticer same gedik dengan budak. sorry.! hahaha



imad aqil salleh from 4 beta wat konsert. heee. sorry for the background sound from other students tu.


**tulis entri sambil nangis sebab rindu sangat kat melaka dan dorang sume. hubby, jom la gi melaka cuti lame2 nanti. pleaseeeeeeeeeee...










4 juri awam:

bahIRAh said...

oh my..oh my..dida pernah sampai merlimau!

welcome to my hometown and MY SCHOOL too!!!!
stay kat sdary since 1999-2001. the best school ever!

hahah kecik giler dunia..tak sangka!!

eyie said...

the good old days (^_^)

cikdidasyuhada said...

ira, haah. tempat penuh kenangan tu. eh, students sdary rupenye ira ni. baru tau. mst kenal jugak cikgu2 kat situ kn? heeee. ira dok merlimau ktne? area belah ane?

e, yeah.! our good old days.! sdary tempat jatoh bangunku..! hahaha

Anonymous said...

Huhu ade save lg x contact umh sewa tu.. ? susah nye cri umh skrg ni..

Post a Comment