:: togeder geder ::

Daisypath Friendship tickers

jam


jam. 

mase zaman saya kanak2 ribena dulu, saya suke mintak abah umi belikan jam untuk saya. tapi jam murah yang kat pasar malam gitu jela. banyak kali dorang belikan, banyak kali juge saya hilangkan, rosakkan dan punahkan jam2 tu sume. ada yang saya ingat sekali tu, saya terbasuh jam saya dalam washing machine. memang umi mengamuk la mase tu. terus tak belikan saya jam dah. i was 8 or 9 at that time. 

jam tangan ni macam tulah je dengan saya. dulu mase sekolah, jam saya cepat jek rosak. mungkin sebab saya ganas sangat kot. hahaha.

papepon, nak gitau, for now, saya ada 3 jam tangan.
*rekod ni rekod. hahaha*

antara 3 tu, ni yang paling senior.




berjenama KEDE which memang brand ntah pape. saya beli kat mines. harganye dah lupe. i bought this during my 2nd sem at upm. in early 2008 if im not mistaken. dah almost 5 years jam ni dengan saya. memang sumpah la. ni rekod jam paling lama bertahan dengan keganasan saya. tak pernah rosak. cume betri je kene tukar. sejarah lahirnya jam ni? biarlah menjadi rahsia saya. yang pasti, saya sayang gile jam ni sebab jam ni la tengok banyak peristiwa penting dalam hidup saya. setiap kali saya pakai or tengok jam ni, it reminds me of few important events of last few years of my life. saya still lagi pakai jam ni sekarang. tapi saya cume pakai time saya rase saya akan beraktiviti ganas sebab saya tau jam ni lasak. yang lagi dua tu cam manje sikit. hahaha. 




then, i have this. jam ni seusia dengan perkahwinan saya dan suami. almaklumlah. ni jam hantaran kawen. hahaha. jam ni saya pilih sendiri. saya beli sendiri sebab kami decide barang2 hantaran akan masing2 beli then tukar. and this is the first time i have jam yang mahal and branded. saya beli kat kedai jam dalam mydin ganu. harga around rm3++. lupe lah. tapi yang pasti, mase nak bayar tu, rase gigil juge la sebab tak pernah beli barang mahal dengan duit sendiri. arap nak kawen je. kalu tak, mesti dah pau abah mintak abah belikan. haha.




and ni jam ketiga saya. belom setengah tahun umornye. hehe. jam ni suami saya yang hadiahkan mase saya gi bintulu aritu. mase malam tu, pas dinner die bawak saya jenjalan tengok suasana malam di bintulu. then kami berhenti kat satu tempat ni *which im now do not remember its name*. tapi kat situ ada tasik and leh nampak tempat minyak tu. lepak dalam kete dan tetibe suami suruh saya tutup mate. dalam terkejut2, tutup jugak mate. bile dah tutup mate, i thought roses would be a good suprise. hahaha. hampeh punye keinginan. gara2 banyak tengok movie la ni. heee. mase tutup mate, asben nyanyikan sebaris lagu HAPPY BIRTHDAY TO YOU and then mintak saya buke mate. dah buke mate saya nampak 1 paper bag yang agak berisi and bile di kuorkan, tadaaaaaaaaaa. dapat jam ni.!! sebaris jek asben nyanyikan lagu tu. suruh nyanyi sepenuhnye pon tak nak. dah la bagi adiah lewat. patot nyanyi la abis. ish, tak puas ati nih.! hehehe. but well, i think roses are good but this watch is waaaayyyyy more better.! lagi2 bile tanye asben nape die bagi jam and he answered. so that i will remember him every time i look at the watch. isnt he SWEET?? hahaha. and memang setiap kali pakai, saya akan ingat moment die bagi saya jam ni and of course la ingat die juge. weee. tapi lebih kurang je cam jam kat atas designnye kan? asben cakap die amik yang ni sebab die berkenan. saya terima je. alhamdulillah. terime kasih ye asben.!


so now, ni la 3 jam kesayangan saya. 




jam2 ni menggambarkan saya dulu dan sekarang kot. cam yang no 1 tu memang wayyy too different dengan yang lagi dua.die bulat dan putih. mungkin sebab saya dulu bambam bulat sangat tapi putih juge kulit. yang lagi dua tu sebab sekarang dah kurus sikit dari dulu tapi kulit dah legam. hahah. best plak perasan sengsorang gini. kire boleh la saya wat perumpamaan gitu ye? hehehe.

ooh, nape saya tulis entri pasal jam? 

bukan berniat menunjuk sebab saya tau ramai lagi yang ada jam lagi banyak, lagi mahal dari saya. cume arini mood mengimbau kenangan datang. thats why entri belog ni pasal jam sebab saya rase, jam penting dalam hidup kite. jam ni bukan saje bagitau kite mase tapi jam ni menggambarkan setiap detik setiap mase yang kite lalui dalam idop kite ni sebenarnye bermakne. dalam mase yang kite lalui tu, ada kenangan yang tercipta dan terbina. lagi pulak, jam ni kan menunjukkan mase, mase tu plak emas. orang yang ada emas ni mestilah kaya. so maksudnye kite sume ni kaya la kan? hahah. eh, ok. ni dah merepek. ilang dah point nak tulis. stop dulu lah. kang merapu lagi pelik. 

by the way, INGAT..!!

demi masa, sesungguhnya manusia berada dalam kerugian. kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan kebaikan serta saling berpesan (menasihati) untuk kebenaran dan saling menasihati dengan kesabaran. [ Al - Asr (103) : 1-3]


marilah same2 mengerjakan kebaikan dan saling berpesan.!


** ketiga2 jam saya ni cepat 10 minit dari jam biase. saje je bagitau. hahaha





2 juri awam:

izaFiza said...

comel jam adioh besday awk..hehe..jam saya timing awal 3minit dari jam thumbprint opis..kehkeh..

cikdidasyuhada said...

maseyyy. hehehe. jam saya terpakse timing awal 10 minit. dr u lg sbb tkt terbabas lmbt g klas. then jd habit. hahaha. jam sendiri awal dr thumbprint dan punch kad mmg penting.! heeee

Post a Comment