:: togeder geder ::

Daisypath Friendship tickers

Buku pink part 1


Attention : ini cerita lama yang baru mampu dicoretkan di sini. 


Saya gi wat buku pink anakanda on april 8, 2013. Sepatutnye saya kene kat kk jerteh tapi sebab rase susah nak gi sana for regular check up, saya gi wat kat kk depan sekolah saya. So nanti leh la check up kat situ je. Dekat sikit. 


Gi time balik sekolah. Before gi tu kak nani, kerani kat sekolah saya dah call misi kat situ. So bile gi, senang sikit la. Tapi mase tu takde orang pon. 


Kat situ misi timbang berat, ukur tinggi dan check perot beserta beri nasihat yang berkaitan. Mase tengok berat badan, rase terkejut habis.! Mak aihhh.! Macam bahagia sangat dok jaoh dengan laki sampai berat naik mendadak. Tak leh terima hakikat betol. Huaaarghhh.!!


Ada peristiwa lucu jugak kat kk tu. misi suruh saya gi kencing. Saya tanye nak kene tadah ke? Die kate takyah. So saya buang air tu saya tak tadah la. Sekali before gi check perot tu, die tengok kat toilet and tanye mane air kencing tu. kite cakap la tak tadah sebab tanye tadi die cakap takyah. Rupenye jawapan takyah die tu untuk soklan misi sorang lagi. Saje je kene gelak sakan dek tiga2 misi. Wawawa. Malu saya.!


contoh yang patut saya wat. ihsan pakcik gugel.

Then misi check perot. Die tekan2 kat perot and cakap tak rase lagi baby walopon dah 8 weeks. Kecik lagi kot. Then misi ajar cara check nak tau ada kanser payudara tak. Sakit ooi bile kene tekan2.! Misi kate kalu ada benjolan tapi sakit takpe sebab tu kalenjar susu. 


Then misi bagi ni.

3 jenis ubat

Pastu misi suruh gi check darah and jumpe doctor kat kk kuala besut. And kene gi register dengan kk jerteh. Arini memang tak sempat dah.


**Banyak sangat dapat bende baru dari misi tu. Ada yang wat saya teruja. Ada yang wat saya takot. Huahuahua.


0 juri awam:

Post a Comment