:: togeder geder ::

Daisypath Friendship tickers

Its POSITIVE.!


Alhamdulillah.

No other words that i can say other than Alhamdulillah when i saw this.




its positive.!

After 10 months waiting, at last..!

The upt was done on march 15, 2013. Friday. 6.00 am.

It was done 5 days after my period delayed. Buat tu pon dengan feeling belah bagi sebab before ni pernah buat jugak bile period delay. Mase bulan puasa last year period delay sampai seminggu tapi negative jugak resultnye. Huuu. Buat dengan prasaan tak berharap sebab takot frust. Tapi sebab hubby suruh, buat la jugak.


And when i saw the result, shaking abis tangan. Nangis siap ok. Tak dapat nak di describe feeling tu camne. Dalam ati walopon ucap alhamdulillah, tapi rase tak caya sangat2. Terus mesej hubby suruh tengok wasap. Die pon rasenye tengah blur. Ekeke. I wished i can see his face at that moment. Huhuhu.


We were both excited but we wanted to keep this first. Sebab baru lagi and we wanted to go to the clinic first baru nak gitau femli. But i cant hide it from my mom. Macam tau2 je die. Die call je tanye pasal tu terus. Tak dapat la nak tipu sebab tak reti nak menipu camne bab ni. Hahaha.


I repeated the test 3 times sebab sangat tak caye kan. Alhamdulillah sume naik double line.

2nd upt. 16.3.2013

3rd upt. 18.3.2013

sapa pakai upt yang beli kat guardian je. harga rm5 je satu. hehe.








We decided to go to clinic when hubby came home for mid term holiday. So sementara tunggu hubby balik, just have to take extra care of myself. Hehe.


Tanda2 pregnant happened to me?


1. Extra tired and exhausted.
 Start dari 8.3.13 sebab ingat lagi aritu my femli datang pasang langsir kat kuarters. Tapi the whole week before check upt tu memang tido awal sangat. Lepas magrib tido. Bangun isyak jap pastu tido balik. Tapi saya ingat saya penat and tido awal tu sebab saya bizi dengan keje2 di sekolah.


2. Mild pms.
Saya senggugut sangat kuat if nak period. So bile rase cam sakit perot and senak ari2, saya wat donno je as i thought thats the  signs of period. Kengkadang tu bile sakit ari2, saya akan gi check kat toilet kot la period. Tapi tak pon. Rase sangat pelik mase tu. Huuu.


3. Sakit dekat cik b. 
Ni yang wat saya gerun sebab sakit sangat.! Cik b jadi sensitip gile.! Tapi tak terpikir saya peknen walopon tau if peknen, biasenye sakit breast. Saya cume ingat saya sakit kat situ sebab nak period. Sebab kadang2 kalu saya nak period rase jugak kat kat situ. Tapi kali ni lain sikit sakitnye sebab nak mandi pon jadi takot. Kene air pon sakit ooi.! Sampai ada skali tu saya nangis sebab sakit. Haha.


4. Nausea and dizziness.
Its not happened to me but to my hubby. A week before due date of my period, he told me he has all these symptoms of not feeling well. Katanye asik loya aje lepas makan. Takleh masuk toilet sebab nak muntah je keje. And pening2 bile bangun dari baring. Saya cuma cakap die tak sihat sebab tubuh die memang manje sikit. Bini die ni siap kutuk lagi die. Haha. Ampunnn hubby.!


Rasanye itu je la kot tanda2 pregnancy saya.yang saya tau, lain orang lain tandanya. tanda2 pregnancy awak2 sume maybe lain tandanya dari yang saya rase ni. Heee.


** Be safe in there anakanda. In sha Allah bonda akan jaga anakanda baik2 sampai anakanda kuor. Aamiin.

3 juri awam:

izaFiza said...

wahhh..inilah entri yg saya nanti2 kann.heeee..moga anakanda awk inside there kuat n tabah hingga jmpa bonda yer..Amin...

Cikdida Syuhada said...

heee. lame dh nak tulis tp dok dang je sokmo. hehe.

aamiin. in sha Allah jumpe bulan 11 ni. heee

Wahnan Asliyam said...

hihi...bestnye bce post ni dida..^_^ hope to feel the moment too... pnat da nk layan prtanyaan org..huu... btw, pewut msti da besar kan??

Post a Comment