:: togeder geder ::

Daisypath Friendship tickers

name given.!



lepas saya dah bersalin 5 hari, suami saya gi daftarkan nama anak kami. 

so, this is the official surat beranak of our daughter.




nama di beri?

AFIA NUR SYIFA' BINTI MOHD AFIQ RUZME.

maksudnye?

AFIA = kekuatan
NUR = cahaya
SYIFA' = penawar

jadinye?

"kekuatan cahaya penawar"

kenapa kami pilih nama tu?

1. sebab kami nak initial A dan SY untuk anak2 kami. mewakili initial hubby A = afiq dan SY = syuhada. nur adalah shortform dari nurul. juga mewakili gender perempuan tu. hehe.

2. sebab saya dah lame gile berkenan kat nama AFIA.

3. sebab AFIA adalah kekuatan saya. masa peknenkan die, hubby saya kan dok jaoh. kengkadang rasa helpless. tapi bile fikir anak, terus rasa kuat. and SYIFA' tu sebab bile je anakanda saya ni lahir, die adalah penawar segala kesakitan yang saya rasa masa peknenkan dan masa lahirkan die.

4. sebab hubby cakap AFIA dekat je sebutan and ejaan dengan AFIQ. sebab tu beliau suke name tu dari list2 name yang saya cari. hehe.

 comey tak nama anak saya?
muehehe.
*tak kisah orang cakap comey tak comey, nak jugak rasa comey. pening tau cari nama untuk anak ni. hehehe*

ada jugak yang cakap AFIA maksudnye pemaaf. so ada dua maksud la nama AFIA ni. yang penting dua2 maksudnye elok. alhamdulillah.


nama panjang2 tapi panggilnye AFIA je. taknak panggil dengan shortform ke ape sebab nak anak saya dapat keberkatan maksud nama die tu. in sha Allah.


** maaf ye bakal2 cikgu AFIA. nanti kene tulis nama AFIA panjang2 dalam register sekolah sebab bile gabung nama AFIA dengan nama daddy, jadi panjang amat. ibu cakap slame ni dok tulis nama anak orang je panjang2. so ibu pon bagi nama AFIA panjang2 gini. hahaha.






3 juri awam:

Iza Fiza said...

Auntie pn suka nama awak afia.lembut je.hehe.

IMaH said...

Tahniah dh dapat baby! Sedap nama Afia. Sama plan dggn saya & husband nak letak nama anak ikut pangkal huruf nama kiteorg. In sha Allah

Cikdida Syuhada said...

Fizah, moga2 afia nnt mmg lembut orgnye. Ehehe

Imah, in sha Allah. Bleh aim dr skg nak name pe. Hehehe

Post a Comment