:: togeder geder ::

Daisypath Friendship tickers

whats changed?




dah 20 hari ada anak. dah 20 hari jadi mak. dah 20 hari berpantang. 

whats changed?

1. title.

of coz la bende ni berubah kan? namenye dah jadi mak orang. hehe. saya IBU dan hubby DADDY. umi kate sangat tak seswai. satu very the eastern. satu lagi very the western. tapi biarlah. eastern dengan western bukan takleh completekan each other. boleh je kan? kami la contohnye. wahaha. truly speaking, since jadi mak orang ni, rase sangat life macam lain. nak buat ape ingat anak. sampaikan tengah mandi pon macam terdengar2 anak menangis. padahal anak syok je tido. haha. hubby pon cakap bende same. die kuor dengan kawan die. 3 jam lebih kurang. balik tu die gitau kate dok terdengar2 teringat2 jek kat anak. sebab afia ni jenis mesti akan nangis jugak in one hour tu. hubby cakap kuor 3 jam pon dah tringat anak. belom lagi balik bintulu. ooh, sadis jek dengar.! sentap pon ada sebab hubby cakap ingat anak je. bini tak ingat pon. sobsobsob.


2. masa tido.

yang ni memang sangat2 berubah. before dapat anak, nak tido bile2 masa pon boleh. sekarang? NONONO. afia banyak tido siang. tapi tu pon saya tak sempat nak tido sebab nekmi nye afia pakse bertungku. sobsobsob. and bile malam, afia akan bangun at least twice per night. untuk menyusu and then saya akan tukar pampers die terus. and since these few days, bile afia bangun malam, die sangat susah nak tido balik sebabnye nak tido beriba. nak orang pegang baru tido. bile letak, mate terus bulat. 2 malam lepas saya terpakse tunggu die tido sampai saya yang terlentok2 tertido. haha. dan akibatnye, kepala sakit gile sebab tak cukup tido. rindu nak tido lame2.! 




3. masa bersama suami.

yes. hubby is with me. tapi rasa macam sangat tak cukup masa bersama die. sebab sekarang, tak kire saya ke die ke, dua2 macam lebihkan afia je. saya kalu pape memang bertempek dengan afia. daddynye afia pulak, kalu nak gi mane2, nak kuor, datang say goodbye kat afia je. sentap kejap ibunye afia ni. hahaha. masa few days lepas bersalin, saya sampai nangis sebab rase di abaikan oleh suami. padahal die dah tolong sume, dah dok depan mate, cume rase cam takleh nak manje2 macam dulu, so ai is sentap.! ngokngek tol emosi mase pantang ni. hahaha. tapi sekarang dah ok ye.



4. menu makanan.

kalu dulu bedal jek nak makan ape. tak pikir makanan tu high kolestrol ke, boleh buat sakit urat ke, takde langsung. tapi sekarang, memang jage. yela. satu sebab tengah pantang. mane boleh nak bedal pizza, makan tembikai, telan junkfood sume tu. hehe. satu lagi jage sebab takot efek afia. sebab sekarang fully bf die. so memang kene jage la kan. lagipon serik. mase awal2 bersalin saya ada minum twister tu, then afia asik membuang je. cair pulak tu. merah bontot die. bile stop minum baru ok. then saya ada minum nescafe haritu, akibatnye afia macam susah nak tido. mate dah nampak sangat mantuk tapi takleh tido where at last, saya pon end up takleh tido sebab layan die. and ada one time tu, saya tak tau saya salah makan ape, tapi for the next 3 days after day, saya asik tergaru2 je. gatal seluruh badan. peh..! seksa.! tak tau la sume tu kebetulan ke ada kaitan or takde kaitan tapi since peristiwa twister and nescafe and gatal2 tu, saya memang jage betol2 la menu makanan saya. berkorban untuk diri yang nak pakai lama katenye. huhuhu.




so far, 4 ni la yang change sangat2. tapi alhamdulillah, me and hubby can adapt to the changes. saya terpakse la menjadi lebih matang since dah ada anak ni. *nampak sangat before ni tak matang langsung. ekeke.* 




permata hati hamba.


**rindu pulak nak tengok perot bulat bergerak2 dulu. apakah? pantang yang ni pon belom habis lagi wei.! wahahahahah..!!

0 juri awam:

Post a Comment