:: togeder geder ::

Daisypath Friendship tickers

Ikan


Kisahnyeee..

Tadi dok wasap kat group. Sekali kuor topik ikan. Pastu terbongkar la rahsia masing. Ada yang kenal ikan dan ada yang tak kenal ikan. 

Saya??

Susah nak bagitau. Tapi hakikatnya saya dok kategori kedua. Tak kenal ikan. 
(Jatuh saham gitau pasal ni. Kahkahkah)

Nasib la dah kawen. Kalu tak, memang mak mertua rejek. And nasib la kawen dengan beliau yang suke makan ayam. Takde la susah hati saya nak gi blajo jenis2 ikan. Heee.

Ikan yang paling saya kenal? 

Ni ha.

Ikan kerisi.
(Sebab ni ikan pebret saya)


Pastu ikan ni pon saya kenal. 

Orang ganu panggil ikan aya. Orang luar panggil ikan tongkol.

Singgang ikan aya sedap ooi.!

Lagi satu ikan ni yang saya kenal.

Banyak nama ikan ni. Kat besut kelantan orang panggil ikan kongey. Kat ganu ikan jaket or ikan ekor keras. Tapi name standard dia ikan cencaru.


Ikan paling banyak kenangan?
(Dengan ikan pon nak ada kenangan ke? Kikiki)

Ikan kembong 


Dan 

Ikan lolong


Papepon. Ikan yang satu ni memang saya tak tertukar dah.


Ikan duyung. Kahkahkah.

**Lepas ni macam kene masuk kelas mengenal ikan je. Malu aih anak dara, eh, mak dara tak kenal jenis ikan. Ada sesape nak join same kelas ni? 😜😜😜

P/s : gambo sume hasil ihsan pokcik gugel.

2 juri awam:

Huda Luna said...

hahahahahahahaha i datang tetibe


i x kenal semua ikan tu T__T

Dida Syuhada said...

Huda.. Ikan duyung tak kenal gak ke? Kehkehkeh

Post a Comment